Systém závodu

Na startu dostane každá dvojice šifry potřebné ke zjištění průchozích bodů. Všechny 3 vyřeší ještě na startu. A místa, pro kontrolu, nahlásí pořadateli.
Pro co nejlepší naplánování trasy budou k dispozici potřebné mapy a jízdní řád. Každá dvojice může odstartovat kdykoliv po půlnoci. Odchod nahlásí pořadateli.

Na cestu dostane další šifry. Po jejich rozluštění se dozví kontrolní otázky, které jsou potřebné pro získání 250 bodů, za průchody prvních dvou kontrolních bodů.
Pokud si někdo nebude vědět rady, může použít 1. nápovědu (penalizace 25 bodů), popřípadě 2. nápovědu (penalizace dalších 50 bodů). Pokud šifru nerozluští ani po 2. nápovědě, udělá fotografický důkaz, průchodu kontrolním bodem a získává 150 bodů.

Na startu také dostanete 3 různě označené cílové obálky. Po roztržení správné se dozvíte, kde je cíl. Nápovědu budete znát od startu. Odpověď hledejte na posledním kontrolním bodě. Za každou špatně roztrženou obálku je -50 bodů.

Bodování

  1.    každá minuta = -1 bod

  2.    každá návštěva kontrolního bodu se správně zodpovězenou otázkou = +250 bodů

  3.    každá fotograficky zdokumentovaná návštěva kontrolního bodu bez odpovědi na otázku = +150 bodů

  4.    každá 1. nápověda = -25 bodů

  5.    každá 2. nápověda = -50 bodů

  6.    každé vyzrazení kontrolního bodu = -100 bodů

  7.    každá navíc roztržená cílová obálka = -100 bodů

  8.    podrobně (nástup, výstup, průchod, apod.) vyplněný "Cestovní deník" = +100 bodů

  9.    "Cestovní deník" s vyplněnými časy na kontrolních bodech = +50 bodů

10.    nevyplněný "cestovní deník" = -50 bodů

11.    pořadí v cíli (bez závislosti na době startu) = podle počtu družstev odstupňováno po 10 bodech

                                                                        (poslední má 5 bodů)

12.    každý kdo dorazí po 20:00 = -100 bodů za každou hodinu

 

Ťuhíkův rekord trati = +215 bodů

Minimum bodů je -1 985.